Γιατί τρώω ενώ δεν πεινάω;

Πολλές φορές οι άνθρωποι  χρησιμοποιούμε το φαγητό ως μια ανακουφιστική και πρόσχαρη λύση απέναντι στα αρνητικά συναισθήματα που τους βαραίνουν.

Όμως η συναισθηματική αυτή σύνδεση με το φαγητό οδηγεί στην κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων τροφών υψηλής θερμιδικής αξίας, ακόμη και την στιγμή που νιώθουμε χορτασμένοι,  με αποτέλεσμα την δημιουργία συναισθημάτων όπως είναι η έντονη ντροπή και οι ενοχές!

Με την πεποίθηση πως τρώγοντας  θα νιώσουμε καλύτερα, προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε συναισθήματα όπως είναι: το άγχος, ο θυμός, η λύπη, η μοναξιά, αισθήματα κενού αλλα και συναισθήματα όπως η επιβράβευση, το  βίωμα ενός ευχάριστου γεγονότος.

Πώς να διαχειριστείς το συναισθηματικό φαγητό;

  1. Δες ποια ανάγκη (συναισθηματική ή όχι) σου εξυπηρετεί!
  2. Προετοίμασε το πλάνο δράσης σου.
  3. Βάλε στην καθημερινότητα σου δραστηριότητες που σου προσδίδουν ευχαρίστηση (π.χ θέατρο, σινεμά, σωματική άσκηση, προσωπική φροντίδα κ.α.).
  4. Γράψε στο ημερολόγιο σου τα συναισθήματα και τις σκέψεις σου.
  5. Απομάκρυνε περιορισμούς, όπως αυστηρές δίαιτες που σου προκαλεί συναισθηματική πίεση και δυσφορία.

Μέσα από την διαδικασία της ψυχοθεραπείας μπορείς  να  ανακαλύψεις την πραγματική αιτία του προβλήματος μέσω της αποδοχής και της αναγνώρισης των συναισθημάτων σου και να κατανοήσεις σε βάθος τον εαυτό σου και να αποκτήσεις υγιείς τρόπους συμπεριφοράς.

Να θυμάσαι πάντα πως η επόμενη μέρα είναι μία καινούρια αρχή για να αποτρέψεις ένα επεισόδιο συναισθηματικού φαγητού, κάνοντας μικρές αλλαγές και εστιάζοντας στην θετική πλευρά των πραγμάτων.

in-between

Κέντρο Ψυχοθεραπείας

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *