Έχω Άγχος! Πώς θα τα προλάβω όλα;

Μακάρι η ημέρα να είχε 48 ώρες και να μπορούσα να κάνω πιο πολλά πράγματα. Έχω τόσα πολλά να κάνω και δε θα τα προλάβω! Μου κόβεται η ανάσα, αναβάλλω τα πάντα και δεν μπορώ να λειτουργήσω. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής στη χώρα μας απαιτεί μεγάλη προσπάθεια στο να διαχειριστούμε τον χρόνο μας  με τέτοιο τρόπο ώστε να είμαστε αποτελεσματικοί και λειτουργικοί. Φαίνεται ότι το stress και το άγχος  μας κατακλύζουν και μοιάζει αδύνατο να το διαχειριστούμε.

Πόσο εύκολο είναι αυτό και ποιοι είναι τελικά οι τρόποι που θα μας οδηγήσουν σε μια καθημερινή ευημερία;

Το αίσθημα του άγχους είναι μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού και πολλές φορές απαραίτητη για την ενεργοποίηση και εκπλήρωση των αναγκών μας. Νιώθω άγχος  για το αν θα τα καταφέρω στις εξετάσεις! Αυτό σημαίνει ότι θέλω να πετύχω άρα θα πράξω ανάλογα και θα φτάσω στον στόχο μου. Αυτό είναι ένα παράδειγμα δημιουργικού άγχους το οποίο έχει θετική επίδραση στη ζωή μας.

Τι συμβαίνει όμως όταν το άγχος προκαλεί δυσφορία, έντονα σωματικά συμπτώματα και μειωμένη λειτουργικότητα στην καθημερινή μας ζωή;

Αρχικά, προσπάθησε να σκεφτείς ποιο είναι το πρώτο ερέθισμα που σου προκαλεί άγχος βάζοντας τις σκέψεις σου σε μία σειρά. Φαίνεται ότι υπάρχουν πολλά κομμάτια του παζλ διασκορπισμένα και είναι τόσο δύσκολο να ξεκινήσεις να τα ενώνεις. Θα ήθελα να σε παροτρύνω να σκεφτείς ότι είναι εντάξει εάν δε προλάβεις σήμερα και να δώσεις  χρόνο.  Αυτό που θες να ολοκληρώσεις τώρα μπορεί να γίνει κάποια άλλη στιγμή όταν εσύ ο ίδιος θα είσαι έτοιμος!

Πάρε λοιπόν τον χρόνο σου και πάμε να δούμε μερικά tips που θα συμβάλλουν στην ανακούφιση από τα συμπτώματα του άγχους με φυσικό τρόπο:

  • Αλλαγές στον τρόπο ζωής – ακούγεται αρκετά κλισέ και σύνηθες να λένε όλοι γύρω σου πήγαινε γυμναστήριο ή κάνε πιο υγιεινή διατροφή. Η φυσική δραστηριότητα έχει πράγματι αποδειχθεί από τα καταλληλότερα μέτρα για την αντιμετώπιση και μείωση του άγχους. Όμως θα ήθελα να σου πω ότι δεν είναι απαραίτητο να ξεκινήσεις γυμναστήριο με κάποιου είδους συμφωνία αλλά να βάλεις στη ζωή σου το περπάτημα ή το χαλαρό τρέξιμο σε ένα μέρος που εσύ θα επιλέξεις και σε ανακουφίζει και σε οπτικό επίπεδο. Μία βόλτα στη φύση ή σε ένα πάρκο ακούγοντας τη μουσική που αγαπάς είναι ένας τρόπος αποσυμφόρησης. Συνδυαστικά, μπορείς να βελτιώσεις σταδιακά τις διατροφικές σου συνήθειες χωρίς ιδιαίτερες ριζικές αλλαγές προσθέτοντας στην καθημερινότητα σου μερικά παραπάνω ποτήρια νερού, φρούτα και λαχανικά.
  • Κοινωνικό Δίκτυο – Είναι σημαντικό να διατηρείς σχέσεις με άτομα από τον κοινωνικό σου περίγυρο. Προσπάθησε να βρίσκεσαι με τους ανθρώπους που νιώθεις όμορφα. Αν δεν προλάβεις λόγω του φόρτου εργασίας και του έντονου προγράμματος που έχεις μπορείς να επικοινωνήσεις τηλεφωνικά ή να στείλεις ένα μήνυμα σε αυτούς που σκέφτεσαι και νοιάζεσαι. Θα δημιουργήσεις ένα υποστηρικτικό πλαίσιο και η σχέση θα λάβει τροφή ώστε να διατηρηθεί στο χρόνο και από τις δύο πλευρές.
  • Ψυχοθεραπεία – στόχος της θεραπείας είναι να έρθεις πιο κοντά στον εαυτό σου, να αναγνωρίσεις δηλαδή τα συναισθήματά σου και μέσω της αναγνώρισης να διαχειριστείς πιο αποτελεσματικά τις έντονες σκέψεις και αντιδράσεις σου στην καθημερινή σου ζωή. Θα παρατηρήσεις με τον καιρό ότι πλέον μπορείς να διαχειριστείς την ένταση στις αιτίες του άγχους μετατρέποντας όλη αυτή τη δυσφορία σε μία διαχειρίσιμη συνθήκη.

Σε ευχαριστώ που έδωσες χρόνο να διαβάσεις αυτό το άρθρο το οποίο γράφτηκε με ενσυναίσθηση, αποδοχή και ειλικρίνεια πάνω στο αίσθημα του άγχους που μας κατακλύζει στη σημερινή εποχή!

Παπαχριστοπούλου Αλεξία

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας BSc, MPH, PgDc

Εκπαιδευόμενη Σχεσιακή Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεύτρια

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *